مجمع فجر 1403 | میزان سود تصویبی فجر و زمان پرداخت آن | تشویق به واردات در فولادی‌ها

مجمع فجر 1403 | میزان سود تصویبی فجر و زمان پرداخت آن | تشویق به واردات در فولادی‌ها

امروز 6 خرداد ماه 1403 مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با حضور 95 درصد سهامداران برگزار شد. گزارش نبض بورس از این مجمع را بخوانید.

به گزارش نبض بورس، امروز 6 خرداد ماه 1403 مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با حضور 95 درصد سهامداران برگزار شد. در این مجمع گزارش فعالیت هیيت مدیره منتهی به سال مالی 29/12/1402، سوالات سهامداران گزارش، حسابرس قانونی و مصوبات مجمع مورد بررسی قرار گرفت:

سهامداران
صورت سود و زیان
نکات مهم مطرح شده در مجمع
  • شرکت دارای 5 خط تولید است.
  • 30 درصد از گالوانیزه بورس کالا، محصول کاشان است.
  • در خط نورد سرد در سال 1402، 30 درصد ضریب بهره وری داشته است.
  • به خاطر ارزش افزوده در فروش داخلی، تمرکز بر روی فروش داخلی داشتیم و نصفی از فروش صادراتی محقق شد.
  • 34 قطعه بومی سازی شد و نزدیک به 161 هزار دلار صرفه اقتصادی در این زمینه کسب شد.
  • 462 نفر در شرکت مشغول به کار هستند که تنها 12 نفر از آنها خانم هستند.
  • ارتقای نماد به تابلوی اصلی بازار اول سازمان بورس اوراق بهادار صورت گرفت.
  • احداث نیروگاه برق خورشیدی (1مگاواتی) در سال 1403 انجام خواهد شد.
سوالات مطرح شده در مجمع

سهم بازار از 15 به 13 رسیده و افق 1405 به 12 خواهد رسید؟ چرا؟ رقبا تولیدشان بالاتر رفته و اندازه بازار بزرگتر می شود.

تولید صنعت فولاد به چه صورت است؟ در حال حاضر 2 میلیون و 200 هزار تن ظرفیت گالوانیزه در کشور است و در واقع یک میلیون و 200 هزار تن در واقع تولید شده و مصرف حدود یک میلیون تن است.

برآوردتان از افزایش مصرف در کشور چیست؟ برآورد من بیش از 100 تا 150 هزار تن در کشور مصرف بالاتر خواهد رفت.

تخصیص سامانه بهینه یاب به چه صورت است؟ قبل از بحران ورق در کشور، با پروانه بهره برداری، کارمزد و فروش، سهمیه شرکت از 15 هزار تن به 21 هزار تن رسید و با توجه به محدودیت های بورسی، محدودیت 50 درصد گذاشته رسید به 10 هزار تن تا 15 هزار تن.

آیا قرار است نیروگاه احداث شود؟ سال گذشته مقرر شد از لامرد تامین شود، با نیروگاه چند درصد از برق شرکت تامین و آیا مازاد آن در بورس انرژی داده می شود؟ در مجموعه شستان و شهر لامرد و ناظر به ماده 16 و ماده تجدید پذیر؟ 5 درصد از برق شرکت تبدیل شود و 27 اسفند 1402 می توانیم از برق لامرد استفاده کنند و به دلیل مواجه شدن با مشکل نیروگاه بدین نتیجه رسیدیم نیروگاه را بسازیم. بیش از نیاز برق تولید می شود و در افق 5 ساله دوستان را کاور می کنند و برق کمتر قطع می شود و عملا همه را مصرف می کنیم. البته به نظر می رسد همه شرکت ها به مصرف برق سبز روی می آورند. البته برق سبز در اوج مصرف به قیمت 2 هزار تومان به بالا خواهد رسید در صورتی که قیمت برق خریداری شده 1250 می باشد.

12 درصد سهم بازار در افق 1405، طرح توسعه ای جایگزین می شود؟ زمانی که شستان شرکت را از فولاد مبارکه خرید و در واقع در طرح توسعه، محصول پایانی تولید نمی کرد و در فولاد آن طرح توسعه درست بود و نه در امیرکبیر. چند ماه بررسی کردیم طرح های جایگزین در وهله ی اول و نهایی شده که شامل تکمیل زنجیره و افزایش ظرفیت خواهد بود که با همین طرح ها ظرف 3 سال، 20 درصد تولید افزایش می یابد. که اولین گام تکمیل زنجیره و سوپر مارکت است.

آیا برنامه ای برای افزایش سرمایه و سهام آتی دارید؟ در مجموعه ساتا، گروه مالی مهرگان است و بازررگردانی قویتری دارد و با تعریف طرحهای توسعه از سهام حمایت می کنیم و سعی داریم از عددی مشخص پایینتر نیاید.

فولاد مبارکه تعهدی در تامین مواد اولیه و مادری برای امیرکبیر ندارد برنامه شرکت چیست و از کجا و با چه ارزی می توانید مواد اولیه شرکت را تامین نمایید؟در مورد کمبود مواد اولیه همه ی شرکت های فولادی درگیر هستند ارتباطی به نوع سهامداری ندارد و رقیب ورق خودرو مشکل مواد اولیه دارند در کل کشور یک تا یک و نیم میلیون تن کسری دارد قیمت ورق گرم به خاطر اینکه یک شرکت بورسی هستیم به سمت آنها نمی توانیم برویم و به سختی ارز تامین می کنیم و بار شرکت یک ماه روی آب است و واردات را ادامه می دهیم و قیمت حدود 40 تا 42 تومان می باشد.

برای تامین مواد اولیه دو تا سرس داخلی داریم یکی گل گهر و یکی دیگری است و اوج بحران سال 1403 خواهد بود و واردات ما از چین می باشد.از بندر شهید رجایی بار را وارد می کنیم نسبت به قیمت های داخلی زیاد متفاوت نیست و با تبدیل شدن به ریال شاید پایینتر از قیمت داخلی نیز باشد.

در مورد واردات موانع دستوری ندارید؟ نه مانعی ندارد و رنج ورق های 2 تا 5 کمبود در کشور وجود دارد پس به گونه ای است که به واردات تشویق نیز می شود.

آیا هزینه تعدیل مالیات بر درآمد سالهای گذشته ادامه دارد؟خود سازمان متقن نمی تواند بگوید مالیات به چه صورت است و خیلی تاثیر ندارد. مالیات به صورت یک سال تاخیر پرداخت می شود و در واقع به صورت وامی است که شرکت کم کم آن را پرداخت خواهد کرد.

سود مصوب و زمان پرداخت آن

به ازای هر سهم 850 ریال سود تصویب شد.
سود سهامداران حقیقی، صندوق های سرمایه گذاری و سبدگردان ها در تاریخ 10 شهریور ماه 1403 پرداخت خواهد شد.
سود سهامداران حقوقی در تاریخ 25 شهریور ماه 1403 از طریق سجام پرداخت خواهد شد.

مصوبات مجمع
  • حق حضور اعضای غیر موظف 5 میلیون تومان تصویب شد.
  • روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار درج آگهی تصویب شد.
  • حق حضور اعضای کمیته ها و حاکمیت شرکتی به میزان 80 درصد حق حضور اعضا تصویب شد.
  • مسيولیت اجتماعی شرکت به میزان 12 میلیارد تومان تصویب شد.
  • پاداش هيیت مدیره به مبلغ 450 میلیون تومان تصویب شد.
  • ماده 129 نیز تصویب شد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد